Engelencursus forum

May 17, 2012, 09:51:10 PM
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Tekst naast een plaatje  (Read 1576 times)
Jofièle
Newbie
*

« on: December 10, 2009, 07:17:50 PM »

hallo Rob,

Ik heb even een vraagje...
Ik heb onder mijn kopje Contact een foto van mezelf staan, en wil daar wat tekst naast.
Ik heb dit gedaan, met een tekst vak.
Ik heb het op mijn site keurig naast elkaar staan, binnen het kader. Maar als ik nu op de publieke site ga kijken,  dan zweeft die tekst ...
Wat moet ik hier aan doen?

groeten Ingrid

P.S.: gaat al goed hè verder  Wink
Engelencursus forum
« on: December 10, 2009, 07:17:50 PM »

Rob
Administrator
Full Member

« Reply #1 on: December 10, 2009, 07:23:23 PM »

Hoi,

Ja je gaat de goede kant op Smiley

Wat je het beste kan doen is een tabel aanmaken, deze tabel heeft dan 2 cellen naast elkaar. In de linkse zet je de foto en in de rechtse zet je tekst.

In het menu dat je ziet als je een pagina bewerkt staat een icoontje dat zegt "insert a new table".
In het schermpje wat je daarna ziet kies je voor 2 cols 1 rows

Je ziet dan in de pagina een mini table met 2 cellen die je kan gebruiken, zo staan de dingen netjes naast elkaar.

Zo maken we zelf ook de pagina's op bv engelencursus, dus uit ervaring... dit is het handigste

Rob

BOFH @ www.engelencursus.nl
There are 10 kinds of people, those who understand the binary language and those who don't
Engelencursus forum
« Reply #1 on: December 10, 2009, 07:23:23 PM »

Jofièle
Newbie
*

« Reply #2 on: December 10, 2009, 11:05:46 PM »

Hallo Rob,

ik heb het net even geprobeerd, maar helaas, het lukt niet...
Ik heb twee grote vakken staan, die even groot zijn. Als ik dan in het ene vak mijn foto wil plakken, dan lukt dat wel, maar dan is mijn andere vak bijna weg, is nog maar één dunne lijn, die ik niet kan aanpassen qua grootte...
Als ik eerst mijn tekst ga plakken, dan gebeurd hetzelfde...
Ik zou graag die vakken aan willen passen qua grootte, omdat het dan misschien wel lukt. maar dat gaat niet...

Heb je nog een idee???

groeten,

ingrid
Engelencursus forum
« Reply #2 on: December 10, 2009, 11:05:46 PM »

Rob
Administrator
Full Member

« Reply #3 on: December 11, 2009, 07:27:16 AM »

Hoi,

Je hebt nu ook geen nog tabel gemaakt, haal alles weg wat er nu staat en begin met een tabel te maken van 2 cols en 1 rows

dan kan je in de eerst kolom (cel) de foto zetten. Je hebt dan een hele smalle 2e kolom in de lengte van de foto. Hier kan je de tekst in typen en je ziet tijdens het typen de kolom breeder worden.

Als je in de cel staat waar de tekst in zit kan je in het menu kiezen voor "table cel properties" en daar de "vertical alignment" naar top zetten dan staat de tekst in die cel uitgelijnd van boven.

Dit werkt prima, gewoon proberen en als het niet lukt ook gewoon de pagina leegmaken en opnieuw beginnen

Rob

BOFH @ www.engelencursus.nl
There are 10 kinds of people, those who understand the binary language and those who don't
Jofièle
Newbie
*

« Reply #4 on: December 11, 2009, 07:11:30 PM »

Wederom alles weggehaald en...

Het lukte, het lukte...Yes we did it  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy (Dora  Wink)

Dank je wel AE Rob!!!
Engelencursus forum

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: