Engelencursus forum

February 08, 2012, 08:14:47 PM
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Een plaatje invoegen op een webpagina  (Read 1297 times)
Annelies
Administrator
Hero Member

« on: December 08, 2009, 10:18:29 PM »

Het invoegen van een plaatje is nog even niet het makkelijkste, daar komt in de toekomst iets beters voor maar op dit moment moet je even zelf wat extra typen.

Als je in de webpagina bent waar je het plaatje wilt invoegen klik je op "insert/edit image" en er zal een nieuw scherm openen. Dit icoontje ziet er uit als een klein boompje

In dit schermpje heb je op de eerste regel staan "Image URL" hier moet de naam van het plaatje komen maar ook wat informatie ervoor.

Stel je wilt een plaatje op de pagina met de naam engelen.jpg dan moet hier dus komen

/admin/<eigen naam>/web/engelen.jpg

Op de plek <eigen naam> komt dan de naam die je van mij hebt gekregen per email.

Dit moet altijd op deze manier gebruikt worden anders zal het plaatje niet op de webpagina te zien zijn.

Rob

Engelencursus forum
« on: December 08, 2009, 10:18:29 PM »

Astrid
Full Member

« Reply #1 on: December 29, 2009, 01:16:11 PM »

Huh?
Hoi Rob en Annelies,

Ik ben druk aan het oefenen op mijn website.
Een probleempje mijn engels is niet opperbest en mijn computerkennis niet optimaal.
Ik probeer een plaatje in te voegen, maar kijg een mooi rood kruisje met de naam van het plaatje ernaast.
Ik volg de aanwijzingen zoals hierboven beschreven staan, maar vast niet precies, want mijn logo is net is anders dan een rood kruisje.
Zou het probleem de tweede regel zijn?
Wat moet ik daar invullen?

Lieve groet, Astrid
Engelencursus forum
« Reply #1 on: December 29, 2009, 01:16:11 PM »

Rob
Administrator
Full Member

« Reply #2 on: December 29, 2009, 07:29:48 PM »

Hoi,

voor een plaatje met de naam engel.jpg  moet je  in jou geval /admin/aesser/web/engelen.jpg gebruiken dit werkt nadat je het plaatje geupload hebt.

Ik zie bij de bestanden niet een plaatje anders dan de 2 standaard plaatjes, dus heb je die je wilt gebruiken wel eerst geupload onder "bestanden lijst" ?

Rob

BOFH @ www.engelencursus.nl
There are 10 kinds of people, those who understand the binary language and those who don't
Engelencursus forum
« Reply #2 on: December 29, 2009, 07:29:48 PM »

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: