Engelencursus forum

February 08, 2012, 02:04:05 AM
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Achtergrond plaatjes  (Read 2335 times)
Rob
Administrator
Full Member

« on: February 21, 2010, 08:45:23 PM »

Binnen de website instellingen kun je nu kiezen om een plaatje als achtergrond ipv een kleur te hebben.

Je hebt 2 invul velden :

Achtergrond plaatje pagina, dit is voor de volledige pagina achtergrond
Achtergrond plaatje tekst, dit is voor het deel waar je de tekst van de pagina hebt.

In beide velden geef je alleen een bestands naam in dus bv  achtergrond.jpg

Net als andere plaatjes wel eerst uploaden, een groot aantal pagina's op internet geven leuke achtergrond plaatjes. Zoek in google of probeer deze eens http://www.grsites.com/textures/

Rob
« Last Edit: February 21, 2010, 08:49:31 PM by Rob » Logged

BOFH @ www.engelencursus.nl
There are 10 kinds of people, those who understand the binary language and those who don't
Engelencursus forum
« on: February 21, 2010, 08:45:23 PM »

Linda2705
Newbie
*

« Reply #1 on: July 27, 2010, 11:22:13 AM »

Hoi Rob,

Ik ben nog bezig een geschikt plaatje te vinden... wat ik tegenaan loop is dat ik 1 groot plaatje als achtergond zou willen gebruiken. Ik heb nog niet gevonden hoe ik dit kan instellen op de website.  Als ik nu een plaatje invul bij de instellingen zie je deze in meerdere kleine plaatjes in de achtergond, dus ik vraag me af hoe ik de afmeting binnen de website kan wijzigen? Of ligt dit aan de grote van het plaatje? Ik heb namelijk al wel gemerkt dat het ene plaatje als achtergond vaker herhaald wordt dan het andere plaatje?!

Alvast bedankt,

Linda
Engelencursus forum
« Reply #1 on: July 27, 2010, 11:22:13 AM »

Rob
Administrator
Full Member

« Reply #2 on: July 27, 2010, 04:02:24 PM »

Linda,

Dat is inderdaad de afmeting van het plaatje in combinatie van de scherm resolutie die gebruikt wordt. Je moet het zo zien dat een plaatje het scherm gaat vullen zowel van links naar rechts als van boven naar onder.

Je ziet dat dan een klein plaatje meer keer herhaald gaat worden, ook zal je zien dat als je de resolutie van je scherm groter maakt er nog meer plaatjes komen.

Je hebt daar eigenlijk geen invloed op, je weet niet wat bezoekers aan resolutie hebben dus het beste is plaatjes te gebruiken zoals ik bv op www.angelware.nl heb.. een structuur die niet uitmaakt hoeveel keer het links of omlaag neergezet wordt

Wat je ook doet of bedenkt meestal gaat er met "gewone" plaatjes wel wat niet helemaal goed soms wordt dat opgevangen door een plaatje met de juiste breedte te maken maar de pagina niet langer te maken dan de hoogte van het plaatje oftewel dan dupliceerd het niet.. allemaal mogelijk maar niet altijd makkelijk

Rob

There are 10 kinds of people, those who understand the binary language and those who don't
Engelencursus forum
« Reply #2 on: July 27, 2010, 04:02:24 PM »

Linda2705
Newbie
*

« Reply #3 on: July 28, 2010, 08:16:30 AM »

Hoi Rob,

Dank voor het antwoord. Ik had ook al gezien dat plaatjes soms raar of uitgerekt overkomen op andere pagina's. Dan denk je dat je het bij jezelf voor elkaar hebt, is het op een andere conputer... minder mooi zeg maar.

Hoe graag ik ook een plaatje wil, dan ga ik toch maar op zoek naar een mooi kleurtje of patroontje.

Nogmaals dank en groetjes aan Annelies  Smiley

Gr Linda
Linda2705
Newbie
*

« Reply #4 on: November 03, 2010, 12:09:27 PM »

Hi Rob,
Weer met de website bezig.
Dit keer heb ik twee vragen;
Kan ik de tekst achtergond transparant krijgen? zodat ik op de achtergrond maar een plaatje krijg?

Ik heb nu een veertjes achtergrond als ik deze in beide achtergrond velden zet loopt het geheel niet mooi door. Dus ik denk dit op te lossen door de tekst achtergond transparant te maken kan dat? wit had ik wel gevonden maar transparant nog niet.

Mijn tweede vraag gaat over de header/kop.
Ik zou graag mijn logo bovenin groter en breder willen hoe kan ik het formaat van de header aanpassen?
Mocht dit niet kunnen kan ik het dan op een andere manier opvangen zal geen header, is er dan een mogelijkheid om boven de teabbladen nog een logo te krijgen?

Hoor het graag  Smiley
Groetjes Linda
Rob
Administrator
Full Member

« Reply #5 on: November 03, 2010, 05:39:07 PM »

Linda,

Ik neem aan dat je de pagina achtergrond en de tekst achtergrond als 1 geheel wilt hebben, dit is niet mogelijk in de huidige layout(s).

In de layouts kan je een header van 800 of van 940 kiezen, breder is nog geen layout voor. Hoger kan je wel doen dat bepaal je zelf in de instellingen (wel ook het plaatje deze hoogte maken).

Ook hier moet je in gedachten houden dat iedereen het een soort van goed op beeld moet kunnen zien, de 940 layout is nog voor bijna iedereen zichtbaar groter kan betekenen dat sommige al moeten schuiven om alles te zien.

Bedenk dat de meest gebruikte scherm resolutie 1024x768 is dus bij 940 heb je 84 pixels te verdelen aan de linker en rechter kant en de rest is de pagina. Je kan zelf veel meer hebben (ik heb bv 1680x1050) maar veel van de bezoekers hebben dat niet.

Rob

Linda2705
Newbie
*

« Reply #6 on: November 03, 2010, 07:42:11 PM »

Hi Rob,
Ik heb idd gevonden hoe ik de banner iets kan vergroten.. bedankt.

Wat me wel opvalt is dat het FONT op de startpagina anders is dan op de andere pagina's  Shocked hoe kan ik dat oplossen?
Ik heb gewoon in de instellingen mijn gewenste font gezet (cambria) maar op de een of andere manier verandert die pagian niet mee??
Ik heb op de pagina zelf geen andere font aangevinkt ofzo dus het zou allemaal hetzelfde moeten zijn?
 Huh?
Bedankt weer Wink
Rob
Administrator
Full Member

« Reply #7 on: November 03, 2010, 08:48:14 PM »

Linda,

De enige manier om fonts anders te krijgen is via de instellingen, dit gaat zolang er op een pagina of deel van een pagina niet opnieuw een font/font type of iets anders wat invloed heeft op een font gebruikt wordt.

Dus als de pagina niet veranderd moet er binnen die pagina iets met de font gedaan zijn zodat de standaard niet gebruikt wordt. Kijk in de website manager eens in de HTML code via de html button daar staat vast meer dan je denkt dat met fonts te maken heeft.

Zover ik kan zien is alleen je homepage anders dan de rest van de pagina's dus ik zou denken dat je iets in de homepage hebt wat niet in de rest staat

Trouwens het cambria font is volgens mij niet een standaard font dus misschien ziet niet iedereen hetzelfde...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cambria_(lettertype)

Alleen de nieuwere pakketten lijken het standaard te hebben, Windows XP bv wordt niet genoemd

Rob
« Last Edit: November 03, 2010, 09:00:15 PM by Rob » Logged

VictorJ
Full Member

« Reply #8 on: November 04, 2010, 01:20:46 AM »

Hoi Linda,
Ik heb ff je bron code bekeken en je grbruikt±
Font size small en x-small
En lettertype Arial op sommige plekken.

Heb je de teksten er soms in gekopieerd vanuit words of iets dergelijks?

Je bron code is dus een beetje vervuild. (heb ik ook last van gehad)
Je kun dan alles via html weg halen.
Of je teksten in words kopieren en opslaan. (let op goed doen anders ben je je teksten kwijt.
En dan alles wissen. Vervolgen de tekst er in plakken met behulp van het plak symbool met de T er in.
En dan alles weer goed zetten.
Succes

victor
Linda2705
Newbie
*

« Reply #9 on: November 04, 2010, 10:15:18 AM »

Ha Victor en Rob...
Dank! Maar niet te technisch worden hoor dat snap ik  het niet meer Sad
Ik heb deels gekopieerd voorheen idd vanuit word. Maar omdat ik weet dat dat problemen kan geven heb ik alles herschreven, een tijd geleden.
De rest van de pagina's gaat idd goed of heb jij daar ook ' font Ariel' ondekt Victor?
Ik weet hoe ik in de html pagina kom, maar waar zoek ik dan naar 'iets met fonts' hoe weet ik dat ik het juiste weghaal als ik 'iets met font' weghaal Huh?

Ik zal het straks eens rustig gaan bekijken... Roll Eyes hoop dat ik verder kom dan bekijken Tongue
Ik wil ook dat google ateletics nog en twitter net als Victor  Cool maar dat is project 2  Tongue

Nou ik ga straks weer verder, nogmaals dank Smiley
groetjes Linda

p.s. Victor hoor dat je dit jaar ook naar Glastenbury gaat, super! en nog gefeliciteerd met je PEE  Kiss
VictorJ
Full Member

« Reply #10 on: November 04, 2010, 06:23:34 PM »

Dankjewel and yes indeed  Grin
Je kunt het beste de tekst kopieren in words opslaan en de pagina opnieuw maken.
Als je dan tekst er inplakt ff dat symbooltje grbuiken.
Is echt het makkelijkste. Ik heb het ooit handmatig gedaan en was een uur bezig.
Knippen plakken 15 minuten  Grin

Linda2705
Newbie
*

« Reply #11 on: November 05, 2010, 07:58:50 PM »

Ik ga het proberen dank je wel  Wink
Linda2705
Newbie
*

« Reply #12 on: November 06, 2010, 09:17:08 AM »

Gelukt! Wink
VictorJ