Engelencursus forum

September 06, 2010, 06:51:51 PM
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Achtergrond plaatjes  (Read 343 times)
Rob
Administrator
Full Member

View Profile WWW
« on: February 21, 2010, 09:45:23 PM »

Binnen de website instellingen kun je nu kiezen om een plaatje als achtergrond ipv een kleur te hebben.

Je hebt 2 invul velden :

Achtergrond plaatje pagina, dit is voor de volledige pagina achtergrond
Achtergrond plaatje tekst, dit is voor het deel waar je de tekst van de pagina hebt.

In beide velden geef je alleen een bestands naam in dus bv  achtergrond.jpg

Net als andere plaatjes wel eerst uploaden, een groot aantal pagina's op internet geven leuke achtergrond plaatjes. Zoek in google of probeer deze eens http://www.grsites.com/textures/

Rob
« Last Edit: February 21, 2010, 09:49:31 PM by Rob » Logged

Engelencursus forum
« on: February 21, 2010, 09:45:23 PM »

Linda2705
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #1 on: July 27, 2010, 12:22:13 PM »

Hoi Rob,

Ik ben nog bezig een geschikt plaatje te vinden... wat ik tegenaan loop is dat ik 1 groot plaatje als achtergond zou willen gebruiken. Ik heb nog niet gevonden hoe ik dit kan instellen op de website.  Als ik nu een plaatje invul bij de instellingen zie je deze in meerdere kleine plaatjes in de achtergond, dus ik vraag me af hoe ik de afmeting binnen de website kan wijzigen? Of ligt dit aan de grote van het plaatje? Ik heb namelijk al wel gemerkt dat het ene plaatje als achtergond vaker herhaald wordt dan het andere plaatje?!

Alvast bedankt,

Linda
Engelencursus forum
« Reply #1 on: July 27, 2010, 12:22:13 PM »

Rob
Administrator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: July 27, 2010, 05:02:24 PM »

Linda,

Dat is inderdaad de afmeting van het plaatje in combinatie van de scherm resolutie die gebruikt wordt. Je moet het zo zien dat een plaatje het scherm gaat vullen zowel van links naar rechts als van boven naar onder.

Je ziet dat dan een klein plaatje meer keer herhaald gaat worden, ook zal je zien dat als je de resolutie van je scherm groter maakt er nog meer plaatjes komen.

Je hebt daar eigenlijk geen invloed op, je weet niet wat bezoekers aan resolutie hebben dus het beste is plaatjes te gebruiken zoals ik bv op www.angelware.nl heb.. een structuur die niet uitmaakt hoeveel keer het links of omlaag neergezet wordt

Wat je ook doet of bedenkt meestal gaat er met "gewone" plaatjes wel wat niet helemaal goed soms wordt dat opgevangen door een plaatje met de juiste breedte te maken maar de pagina niet langer te maken dan de hoogte van het plaatje oftewel dan dupliceerd het niet.. allemaal mogelijk maar niet altijd makkelijk

Rob

Engelencursus forum
« Reply #2 on: July 27, 2010, 05:02:24 PM »

Linda2705
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #3 on: July 28, 2010, 09:16:30 AM »

Hoi Rob,

Dank voor het antwoord. Ik had ook al gezien dat plaatjes soms raar of uitgerekt overkomen op andere pagina's. Dan denk je dat je het bij jezelf voor elkaar hebt, is het op een andere conputer... minder mooi zeg maar.

Hoe graag ik ook een plaatje wil, dan ga ik toch maar op zoek naar een mooi kleurtje of patroontje.

Nogmaals dank en groetjes aan Annelies  Smiley

Gr Linda
Engelencursus forum

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: